Husk! Ved fysisk skade brytes garantien hos produsenten

 

OBS! Vi fraskriver oss ansvaret for skjulte feil som oppstår grunnet svakheter i programvare eller som en konsekvens av at enheten har vært skadet. Det kan oppstå feil på enheten i ettertid, som en konsekvens av at enheten har vært skadet.

  • Vi gir 3 mnd garanti på selve komponenten som byttes, mot produksjonsfeil som f.eks.: flimring eller feil farger, hvis det er snakk om en skjerm.
  • Garantien gjelder ikke fysiske skader som enten skyldes uhell, selvpåført skade eller ytre påvirkning (f.eks. skjev ramme, vannskade, løs skjerm).
  • Garantien gjelder ikke feil som kommer av en direkte konsekvens av at enheten har vært skadet.
  • Vi gjør oppmerksom på at i svært få tilfeller kan glasset sprekke grunnet f.eks. skjev ramme eller oppblåst batteri, dette dekkes ikke av garantien!

OFTE STILTE SPØRSMÅL / VILKÅR

Hvordan får jeg reparert enheten min hos Mobicare?
Enheten din blir levert eller sendt til vårt verksted i Porsgrunn, etter avtale. Ta kontakt via skjemaet, chat, SMS (970 29 605) eller E-post (mobicare@mobicare.no).

Har dere garanti på utført arbeid, og hva dekker reparasjonsgarantien?
Det er 3 mnd garanti på de fleste reparasjonene vi utfører. Garantien dekker eventuelle feil som er direkte knyttet til den delen som er reparert. I noen tilfeller vil andre feil oppstå etter en reparasjon. Årsaken er som regel at enheten har fått en mer omfattende skade enn det som synes utvendig og det kan være tilstrekkelig nok at disse feilene kommer frem etter at telefonen åpnes. Vi informerer alltid deg som kunde hvis skaden du leverer inn telefonen for er særlig utsatt for den typen feil, f.eks fuktskader som er komplisert å reparere, knust ved nedre delen av skjermen, støv og rusk i enheten eller oppblåst batteri.

Hvor har dere verksted?
Vi utfører reparasjoner etter avtale ved vårt verksted i Porsgrunn. Adresse: Langgata 26B 3920 Porsgrunn.

Hvor lang tid tar det å få tilbake mobiltelefon eller nettbrett etter innlevering?
Vi har en reparasjonstid på under 20 minutter på veldig mange av reparasjonene. Det varierer basert på omfanget av skaden, om enheten er vanntett eller ikke, eller merke og modellen på telefonen.
Ønsker du å få utført en reparasjon på en enhet vi ikke har reservedeler inne på lager til, vil det komme på en 2-4 ukers leveringstid fra vår leverandør, før reservedelen er inne på vårt lager.

Blir enheten nullstilt/slettet ved reparasjon?
Du bør alltid ta sikkerhetskopi av all informasjon i enheten før innlevering, men vi nullstiller/sletter ikke innholdet på enheten med mindre vi spør og får godkjenning fra deg om det. Er for eksempel enheten nokså skadet og det viser seg etter at den er åpnet, at enheten har fuktskade eller lignende som har ført eller fører til at mobilen ikke lenger fungerer, ville det ha vært en stor fordel med å ha foretatt en sikkerhetskopi før enheten ble levert.

__

Disse generelle vilkårene inneholder vilkår og forhold vedrørende reparasjoner av mobile enheter og tilbud om tilleggstjenester. Disse vilkårene trår i kraft når kunden leverer inn sin enhet til Mobicare (MOBICARE ARVIN DORIANI). Bestilling av reparasjon: For at en reparasjon skal anses å ha kommet i stand på korrekt måte, må følgende vilkår være oppfylt:

Allmenne servicevilkår
§1 Mobicare gir 3 måneders garanti på byttede deler og arbeid. Garantien er ikke gyldig dersom feil oppstår som følge av kundens behandling, f.eks banke-, fukt-, klemskade, ripete skjerm (hvis skjerm er byttet) eller buet ramme på enheten.(Mobicare retter ut bøyde rammer så langt det lar seg gjøre ved reparasjon, kontroller rammen før betaling. Hvis rammens tilstand er dårlig anbefales kunden å bytte ramme på enheten).

§2 Garantien gjelder ikke hvis det ikke er mulig å teste enheten når den innleveres, som følge av utladet batteri, touch-feil på enhetens skjerm eller hvis enheten er «død».

§3 Alle data er som regel bevart i enheten etter en reparasjon, men Mobicare tar ikke ansvar for tapte data.

§4 Mobicare tar ikke ansvar for program,-og software-feil. Det kan av og til være hensiktsmessig å tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger etter en reparasjon.

§5 Det gis ikke garanti på reparasjoner av fuktskadede enheter.

§6 Mobicare erstatter ikke kostnader for tapte inntekter på grunn av feil.

§7 Reparasjonen kan medføre at produsentens garanti på din enhet ikke lenger er gyldig.

§8 For vanntette enheter garanteres ikke vanntettheten etter reparasjonen.

§9 Uorginale reservedeler kan bli benyttet ved reparasjonen.

§10 Hvis problemet ikke kan løses på garantireparasjonen, vil ikke enheten bli erstattet av oss, men kunde vil få tilbake beløpet som ble betalt for reparasjonen minus 399,- for arbeidet og tiden som er brukt.

Alle merker og modeller!

Korteste reparasjonstidene!

Garanti på alt vi gjør!

Veldig fleksibel leveringstid og henting av enhet!